Opony>Artykuły>Opony osobowe>115 lat marki Fulda - Historia Marki
115 lat marki Fulda - Historia Marki

115 lat marki Fulda - Historia Marki

W tym roku niemiecki producent opon samochodowych będzie obchodzić 115 urodziny istnienia. Nie jest to jednak jedyny jubileusz, bowiem 100 lat temu rozpoczęto produkcję opon ciężarowych. Fulda jest jednym z najstarszych producentów opon na świecie. Od samego początku zapewnia wysoką jakość przy stosunkowo niskiej cenie. Niemiecka firma od lat posiada szeroki asortyment, oferując opony do samochodów osobowych, ciężarowych, terenowych oraz klasy SUV.

Fulda została założona w 1900 roku pod nazwą Gummi Werke Fulda (Zakłady Gumowe Fulda). Rok później zostały wytworzone pierwsze wyroby gumowe, przeznaczone do pojazdów niesilnikowych takich jak wózki dla dzieci i powozy konne. Pierwsze opony dla rowerów i samochodów zostały wyprodukowane w 1906 roku. Od tego momentu Fulda zajęła się produkcją wyłącznie tego rodzaju ogumienia. Fulda od samego początku stawiała na innowacyjne rozwiązania. W 1914 roku opracowała pierwszą oponę z gumy syntetycznej. Opony Fuldy już wówczas wyróżniały się większą elastycznością na tle konkurencji, co gwarantowało dłuższą żywotność. W 1915 roku rozpoczęto masową produkcję opon ciężarowych Fulda Sembusto ze sprężynami w obręczy dla dodatkowej amortyzacji.

W 1921 roku Fulda wprowadziła model Riesenkissenreifen, który stał się jednym z najbardziej popularnych opon zakładanych do pojazdów ciężarowych w całej Europie. Produkt charakteryzował się nowatorską technologią, która zwiększała amortyzację na nierównych drogach, Przekładało się to na możliwość osiągania wyższych prędkości. Przedsiębiorstwa takie jak Dunlop czy Continental musieli wykupić od Fuldy licencję aby móc wykorzystać tę technologię w swoich produktach

Rok 1925 przyniósł rozpoczęcie produkcji Fulda Parabel, w pełni gumowa opona z wewnętrzną komorą powietrza. Była to pierwsza opona ciężarowa ze ?stałym ciśnieniem?. W tym czasie opony rowerowe Fulda cieszyły się największą popularnością w Niemczech. Pierwsze opony pneumatyczne wyprodukowano w 1929 roku, a były to Fulda Elastic przeznaczone dla samochodów ciężarowych. W ciągu paru miesięcy wszystkie opony oferowane przez Fulde to były już wyłącznie opony pneumatyczne. W 1952 wprowadzono na rynek pierwszą oponę z oznaczeniem M+S, czyli przeznaczoną do jazdy po śniegu i błocie. Jakość opon Fulda, nie została nie zauważona przez producentów samochodowych. W 1954 Mercedes-Benz montował w swoich nowych ciężarówkach ogumienie Fuldy.

W późniejszych latach 60-tych i 70-tych Fulda dalej nie rezygnowała z badań nad innowacyjnymi rozwiązaniami. Efektem tego jest wprowadzenie do produkcji opon z opasieniem tekstylnym. Takie opony sprawdziły się w samochodach osobowych i ciężarowych. W 1967 dla opon do autobusów i pojazdów ciężarowych wprowadzono opasanie stalowe, a już 6 lat później produkowano całostalowe opony radialne.

Fulda od wczesnych lat istnienia współpracowała z amerykańską firma Goodyear. Początki współpracy sięgają już lat dwudziestych, dzięki bliskim relacjom z Frankiem Seiberlingiem, ówczesnym współwłaścicielem Goodyear. Kooperacja na przestrzeni dziesiątek lat zaowocowała dołączeniem Fuldy do amerykańskiego koncernu. Fulda była pierwszym zakładem Goodyeara w Europie, który mógł się pochwalić certyfikatem jakości DIN ISO 9002 za produkcję i montaż. Było to potwierdzenie jakości produktów oferowanych już prawie od stu lat. Fulda jest jednym z najważniejszych i najbardziej dochodowych członków Goodyear. Niemiecki producent od początku istnienia wyróżniał się wprowadzaniem innowacyjnych rozwiązań. Dzisiaj jednak marka Fulda jest kojarzona przede wszystkim z wielkim doświadczeniem i 115-letniom historią.

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą opon fulda

  Infolinia:

  32 706 10 18


Ustawienia

W każdej chwili możesz zmienić swoje preferencje dotyczące plików cookies w ustawieniach przeglądarki. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Analityka

Pliki cookie umożliwiają gromadzenie anonimowych informacji dotyczących aktywności użytkowników na stronie, co przekłada się na możliwość ciągłego doskonalenia naszego serwisu i sprawienia, że korzystanie z niego staje się bardziej intuicyjne.

Marketing

Analizujemy Twoje przeglądane treści i zakupy na naszej stronie, aby lepiej dostosować wyświetlane reklamy do Twoich zainteresowań. Dzięki temu prezentujemy Ci reklamy, które są bardziej przydatne i interesujące z Twojej perspektywy.