Skąd wzięło się najsłynniejsze logo marki Michelin ?
Można śmiało powiedzieć, że ludzik Michelin należy do najbardziej rozpoznawalnego logo na świecie. Każdy, kto tylko zobaczy postać wykonaną z białych opon nie ma wątpliwości, że reklamuje ona najsłynniejszą markę oponiarską - jednak czy wiadomym jest skąd w ogóle wziął się pomysł na taki charakterystyczny znak. Historia jest bardzo prosta i każdy z nas mógł być jej twórcą..
Dawno temu w Lyonie na targach, dokładnie w 1894 roku zagościli założyciele marki - Andre i Eduard Michelin. Spojrzeli oni na wieżę, która była wykonana.. z opon i doszli oni do wniosku, że przypomina ludzką postać. Brakowało tylko kilku elementów - twarzy, rąk i nóg. Pomysł ewoluował ponad 4 lata, aż w końcu ludzik Michelin, który otrzymał imię Bibendum, trafił na pierwsze plakaty reklamujące markę.
Łacina i nieco kubańskiego temperamentu
Początkowo reklamy Michelin były kierowane do usytuowanych obywateli, których było stać na pierwsze samochody. Tym samym, na plakatach reklamowych Bibendum palił drogie, kubańskie cygara, a hasła były pisane w łacinie.
Z czasem wygląd Bibenduma się zmieniał, jednak ciągle był biały - właściwie dlaczego ? Przecież opony są czarne. Odpowiedź jest prosta - w dawnych czasach miały one kolor biały, dopiero z czasem zaczęto dodawać sadzę i konserwanty do gumy, co zmieniło ubarwienie. Jednak ludzik Michelin nadal pozostawał nieskazitelnie biały.
Bibendum inny dla każdego kraju
Choć we Francji Bibendum nosił binokle i palił kubańskie cygara, nie oznacza, że wszędzie był taki sam. W Wielkiej Brytanii otrzymał tytuł "sir" i miał hełm, tarczę. W Afryce nosił strój Beduina, a na włoskich plakatach nie zabrakło pięknych kobiet w jego otoczeniu. Jednak z czasem stwierdzono, że trzeba zminimalizować otoczenie ludzika i mocno je ujednolicić na wszystkie rynki świata.
© 2024 - All Rights with Hurtopony & Seolab