W tym roku niemieccy specjaliści od przeprowadzania testów ogumienia z ADAC przetestowali opony w rozmiarach 165/70 R14, 205/55 R16 oraz 215/65 R6. Co ciekawe żadna z testowanych opon nie uzyskała oceny bardzo dobrej. Za to aż cztery pozycje otrzymały ocenę niedostateczną.
Rozmiar ten stosuje się w małych samochodach, a takich jeździ po naszych drogach najwięcej. Żadna opona nie uzyskała oceny bardzo dobrej. Trzy wyroby zakwalifikowana jako dobre a są w tj grupie opony: Continental WinterContact TS800, Michelin Aplin A4, jak również Pirelli Winter 190 SnowControl. Do najgorszych opon w tej klasie zakwalifikowano między innymi GTRadial ChampiroWinterPro, Effiplus Epluto I oraz Premiorri ViaMaggiore.
Michelin Alpin A4 | dobra |
Continental ContiWinterContact TS800 | dobra |
Pirelli SnowControl 3 | dobra |
Barum Polaris 3 | dostateczna |
Sava Eskimo S3+ | dostateczna |
Marshal IZen MW 15 | dostateczna |
Goodyear UltraGrip 8 | dostateczna |
Semperit MasterGrip | dostateczna |
Vredestein Snowtrac 3 | dostateczna |
Firestone Winterhawk 2 EVO | dostateczna |
Dunlop SP WinterResponse | dostateczna |
Hankook Winter icept RS W442 | dostateczna |
GTRadial ChampiroWinterPro | mierna |
Effplus Epluto I | niedostateczna |
Premiori ViaMaggiore | niedostateczna |
W tym chyba najpopularniejszym z rozmiarów montowanych w wielu różnych autach ADAC przetestował 16 modeli opon zimowych. Pięć najlepszych zakwalifikowano jako dobre a są to : Continental WinterContact TS850, Michelin Aplin A4, Dunlop SP Wintersport 4D, Goodyear UG8, Nokian WR D3. 10 Kolejnych produktów oceniono jako dostateczne. Natomiast Syron Everest 1 ze względu na złe właściwości na mokrej nawierzchni wypadł z rywalizacji. W tym zestawieniu zwraca uwagę fakt, że Continental otrzymał aż cztery najlepsze noty w teście na śniegu, na lodzie, pod względem małego zużycia bieżnika oraz paliwa.
Continental ContiWinterContact TS850 | dobra |
Michelin Alpin A4 | dobra |
Dunlop SP Winter Sport 4D | dobra |
Goodyear Ultra Grip 8 | dobra |
Nokian WR D3 | dobra |
Bridgestone LM-32 | zadawalająca |
Semperit Speed-Grip 2 | zadawalająca |
Vredestein Snowtrac 3 | zadawalająca |
ESA-Tecar Super Grip 7+ | zadawalająca |
Yokohama W.drive V903A | zadawalająca |
Fulda Kristall Control HP | zadawalająca |
Pirelli Snowcontrol Serie 3 | zadawalająca |
Falken Eurowinter HS449 | zadawalająca |
Hankook Winter icept RS W442 | zadawalająca |
Uniroyal MS plus 66 | zadawalająca |
Syron Everest 1 | niedostateczna |
W tej kategorii testowano modele ogumienia przeznaczone do samochodów klasy SUV. Najlepiej wypadły opony zimowe markowych producentów takiej jak: Bridgestone Blizzak LM-80, Dunlop SP Winter Sport 4D i Continental CrossContact Winter. Zwycięzcą okazał się Bridgestone ponieważ, bardzo dobrze spisywał się w każdej dziedzinie związanej z bezpieczeństwem, a pod względem hałasu i zużycia paliwa zwyciężył. Dunlop wygrał na suchej jezdni. Z wynikiem niedostatecznym test ukończył Sailun Ice Blazer WSL 2. Sailun ukończył test z bardzo słabym wynikiem na mokrej nawierzchni, chociaż na śniegu okazał się najlepszy.
Bridgestone Blizzak LM-80 | dobra |
Dunlop SP Winter Sport 4D | dobra |
Continental ContiCrossContact Winter | dobra |
Goodyear Ultra Grip 8 | dostatecza |
Sava Eskimo SUV | dostateczna |
Sailun Ice Blazer WSL2 | niedostateczna |
© 2024 - All Rights with Hurtopony & Seolab