Michelin Sport Cup 2 dotychczas był dostępny jedynie jako fabryczne wyposażenie samochodów sportowych takich producentów jak Ferrari, Mercedes czy Porsche. W porównaniu do poprzedniego modelu opony, postanowiono skorzystać z szeregu innowacyjnych technologi. Track Variable Contact Patch 3.0 (zmienna powierzchnia kontaktu) polega na zapewnieniu optymalnego nacisku w obszarze styku opony z nawierzchnią w taki sposób, aby jak największa ilość gumy przylegała do podłoża. Efektem jest zwiększona przyczepność podczas pokonywania zakrętów i łuków.
Technologia Michelin Velvet Technology sprawia, że guma powstająca w tym procesie załamuje światło w taki sposób, że opona wygląda jakby była wykonana z aksamitu. Opasanie opony zostało wykonane z włókna aramidowego. Komponent ten zapewnia lepszą wytrzymałość oraz odporność na rozciąganie. Włókna aramidowe charakteryzują się tym, że są bardzo lekkie, ale jednocześnie pięciokrotnie bardziej wytrzymałe od stali.
Mieszanka gumowa wykorzystana przy produkcji Michelin Sport Cup 2 wykonana została w oparciu o technologię Bi-Compound. Polega ona na wykonaniu zewnętrznej i wewnętrznej części bieżnika z dwóch różnych rodzajów gumy. Guma wykorzystana w zewnętrznej części cechuje się większą twardością i lepszą przyczepnością na zakrętach. Wykonana z maksymalnie usztywnionego elastomeru wewnętrzna część zapewnia doskonałą precyzję sterowania.
© 2024 - All Rights with Hurtopony & Seolab