Opony do wózków widłowych rodzaje ? opony pneumatyczne i superelastyczne.
Opony pneumatyczne - występują w dwóch wykonaniach, diagonalnych oraz radialnych. Zewnętrzna część koła nakładana na felgę lub obręcz, wypełniona powietrzem (opony bezdętkowe) lub która posiada dętkę z powietrzem. Posiada konstrukcję wielowarstwową co oznacza, że jest wykonana z przekładek nakładających się na siebie. Im większa ilość płócien tym opona jest mocniejsza i bardziej wytrzymała. Zapewniają komfort prowadzenia pojazdu po każdej nawierzchni, nawet przy dużej prędkości.
Opony radialne - składają się z stopki, kordu stalowego, bieżnika i stalowego opasania. Osnowa ułożona jest pod kątem 90 stopni czy promieniowo. W oponach radialnych wzmocnione jest czoło opony. Nie posiada płócien tak jak w przypadku opon pneumatycznych.
Opony diagonalne - wielowarstwowa konstrukcja o doskonałej odporności na uszkodzenia szczególnie ściany bocznej i stabilności. Warstwy są ułożone pod różnym kątem, jednak zawsze mniejszym niż 90 stopni.
Opony superelastyczne (pełne)- składają się z mieszanek o różnej strukturze, zwykłej lub wzmacnianej oplotem stalowym. Ze względu na sposób montażu dzielimy je na : typ standard (skręcane) lub typ quick (wciskane). Dzięki swojej konstrukcji doskonale radzą sobie w trudnych warunkach zarówno w terenie jak i na hali, po najechaniu na ostry przedmiot np. gwóźdź czy szkło można kontynuować jazdę gdyż opona nie ulegnie przebiciu jak w przypadku opony pneumatycznej. Ze względu na ich właściwości cena jest zdecydowanie wyższa niż w przypadku opon pneumatycznych.
Typ standard (ST) - przekrój opony jest symetryczny. Opona może być montowana na felgach : skręcanych oraz pierścieniowych (wymagane zastosowanie pierścienia zabezpieczającego).
Typ quick (Q) - od strony zewnętrznej posiada gumowy "nosek dziubek", który zabezpiecza oponę na feldze przed zsunięciem. Opona może być montowana na felgach: bezpierścieniowych oraz pierścieniowych.
Opony niebrudzące.
Opony do wózków widłowych niebrudzące wykonane są ze specjalnej mieszanki nie pozostawiającej śladów na posadzce magazynowej. Opony niebrudzące mogą być stosowane w wózkach widłowych poruszających się po jasnych podłogach pomieszczeń przemysłowych. Opony/opaski w tej wersji nie przewodzą prądu elektrycznego. Spowodowane tym wyładowania elektryczności statycznej w pobliżu niebezpiecznych materiałów mogą być przyczyna eksplozji. Dlatego konieczne jest odpowiednie uziemienie pojazdu.
Rodzaj opony a felga - opony do wózków widłowych
Wielu użytkowników wózków widłowych zastanawia się nad wymianą opon pneumatycznych na opony pełne ? superelastyczne. I wtedy pojawia się pytanie - czy muszę wymieniać felgę na inną czy powinieniem? Nie trzeba lub nie musimy, o ile rozmiar opony pełnej jest taki sam jak opony pneumatycznej która jest zamontowana na feldze. Oprócz rozmiaru warto zwrócić uwagę na : ,pierścienie ,czy felga jest jednoczęściowa czy skręcana z dwóch połówek Co możemy zrobić kiedy felga jest jednoczęściowa i zamontowana jest opona pneumatyczna z pierścieniami dociskowymi możemy przeprowadzić montaż opony superelastycznej w wersji Quick. W tym przypadku nie użyjemy pierścieni. Tylko przeprowadzimy montaż opony superelastycznej w wersji standard. W tym przypadku użyjemy tych samych pierścieni zabezpieczających, które były użyte w oponach pneumatycznych. A Co zrobić gdy opona pneumatyczna zamontowana jest na feldze skręcanej. Możemy w szczególności zastosować opony superelastyczne tylko opony w wersji standard. Należy pamiętać, wymiana takiej opony odbywa się na specjalistycznej prasie hydrauliczej w spejalistycznym zakładzie
© 2024 - All Rights with Hurtopony & Seolab