Opony>Artykuły>Opony rolnicze>Gwarancja na opony rolnicze Michelin
Gwarancja na opony rolnicze Michelin

Gwarancja na opony rolnicze Michelin

Opony przeznaczone do zastosowań rolniczych muszą pracować w wymagających warunkach, na trudnych nawierzchniach i z dużymi obciążeniami. Przy takiej ich eksploatacji nietrudno o uszkodzenie, czasami przypadkowe. Z czym wiąże się takie uszkodzenie, nie trzeba nikomu tłumaczyć. Producenci opon dają na swoje produkty gwarancję, do czego zobowiązują ich przepisy, jednak marka Michelin dobrowolnie oferuje większą niż standardowa ochronę swoich opon, w dodatku całkowicie darmową. Proponuje ona pakiet ochronny na uszkodzenia przypadkowe, dzięki któremu można pracować z większym spokojem, i poza koniecznością prawidłowego zarejestrowania gwarancji niczego nie wymaga od użytkownika. Warto podkreślić, że ubezpieczenie od uszkodzeń przypadkowych marki Michelin to jedyny taki produkt na rynku i, jak już wspomnieliśmy, bezpłatny.

Na jakie opony Michelin daje gwarancję na uszkodzenie przypadkowe

Z pakietu gwarancyjnego na przypadkowe uszkodzenia mogą skorzystać wszyscy użytkownicy opon rolniczych oraz agro-przemysłowych francuskiej marki - w zakres ochrony wchodzą opony z technologią Ultraflex, opony rolnicze oraz opony Compact Line.

opona michelin ultraflex opona rolnicza michelin opona michelin compact line

Warunkiem aktywowania tej gwarancji jest jej zarejestrowanie w ciągu 30 dni od daty zakupu opon. Rejestracji dokonuje się elektronicznie, wysyłając mail na adres ecn.br.client@michelin.com z dołączonym skanem faktury, która potwierdza zakup. Poza dołączeniem faktury, należy podać imię i nazwisko, a przedsiębiorca - nazwę firmy i numer identyfikacyjny, a także udostępnić adres mailowy do kontaktu.

Jeśli natomiast trzeba będzie złożyć reklamację, należy się skontaktować ze sprzedawcą opon Michelin. Z warunków gwarancji wynika, że w takiej sytuacji Michelin może poprosić o udostępnienie reklamowanej opony, okazanie faktury oraz udzielenie informacji do identyfikacji dokonanej rejestracji gwarancji.

Co obejmuje gwarancja na uszkodzenia przypadkowe

Za uszkodzenie przypadkowe Michelin uważa: miejscowe uszkodzenie nienaprawialne i niepowtarzalne powstałe w wyniku uderzenia, przebicia boku lub czoła bieżnika. Dodatkowo uzna takie uszkodzenie tylko wtedy, jeśli opona jest eksploatowana w normalnych warunkach oraz zgodnie z zaleceniami dotyczącymi konserwacji i bezpieczeństwa. Jak w każdej umowie ubezpieczeniowej, również w tej są tzw. wyłączenia, które są szczegółowo opisane w warunkach gwarancyjnych. Zaliczają się do nich takie przypadki, jak niewłaściwa eksploatacja opony (np. na polu z kamieniami, które mogą oponę uszkodzić), niewłaściwa konserwacja, przeciążenie, jazda ze zbyt wysoką prędkością, z nieodpowiednim ciśnieniem, nieprawidłowa naprawa, a także nieprawidłowy montaż na obręczy. Do opony nie wolno też dodawać uszczelniaczy, wypełniaczy, środków wypełniających itp. Ważny jest również stan techniczny pojazdu, ponieważ np. brak zbieżności kół lub osi będzie powodem nieuznania gwarancji, i wreszcie nie zostanie ona uznana również wtedy, jeśli uszkodzenie powstało w wyniku wypadku, pożaru, aktu wandalizmu itp., a także na skutek działania czynników klimatycznych lub ozonu. Warto tu także wspomnieć, że to klient poniesie koszty montażu, dojazdu, usług w terenie i inne koszty związane z reklamacją. Rekompensata nie przysługuje mu także za stratę czasu, niedogodności, przestój maszyn lub straty wynikowe.

Na co może liczyć właściciel uszkodzonej opony

Jeśli więc opona uległa przypadkowemu uszkodzeniu w trakcie eksploatacji, Michelin, w ramach kompensaty, zobowiązuje się do jej wymiany na nową lub do wypłacenia wyliczonej kwoty reklamacji, co eliminuje konieczność wydawania pieniędzy na zakup nowej opony lub obniża koszt jej zakupu. Jednak zanim tak się stanie, Michelin przeprowadza oględziny uszkodzonej opony i decyduje, czy jest ona naprawialna, czy nienaprawialna lub czy jest niezdatna do użytku. To również on wybiera sposób kompensaty, czyli czy użytkownik dostanie nową oponę czy wyliczoną kwotę reklamacji. Ta ostatnia jest obliczana na podstawie wartości podanych w tabeli - wartość procentowa podana w tabeli zostaje pomnożona przez cenę zakupu nowej opony. Jeśli gwarant uzna oponę za nieprzydatną do użytku, zdemolowaną lub nienaprawialną, wymieni ją na taką samą, a w wypadku gdyby taka opona nie była już dostępna, wymieni na taką, jaką ma w ofercie - o takim samym rozmiarze i identycznych indeksach prędkości i nośności. Może się też zdarzyć, że Michelin wystąpi o udostępnienie pojazdu, na którym były eksploatowane opony, by sprawdzić jego stan techniczny i ocenić, czy to nie on jest powodem uszkodzenia opony. Opony z technologią Ultraflex są objęte 4- letnią ochroną, opony rolnicze 3-letnią, a te z serii Compact Line - jednoroczną; okres gwarancji jest liczony od daty zakupu, nie rejestracji gwarancji.

Uszkodzenia przypadkowe

tabela kompensacji klienta

  Infolinia:

  32 706 10 18


Ustawienia

W każdej chwili możesz zmienić swoje preferencje dotyczące plików cookies w ustawieniach przeglądarki. Szczegółowe informacje znajdziesz w naszej Polityce Prywatności.

Analityka

Pliki cookie umożliwiają gromadzenie anonimowych informacji dotyczących aktywności użytkowników na stronie, co przekłada się na możliwość ciągłego doskonalenia naszego serwisu i sprawienia, że korzystanie z niego staje się bardziej intuicyjne.

Marketing

Analizujemy Twoje przeglądane treści i zakupy na naszej stronie, aby lepiej dostosować wyświetlane reklamy do Twoich zainteresowań. Dzięki temu prezentujemy Ci reklamy, które są bardziej przydatne i interesujące z Twojej perspektywy.