Podczas Targów CV Show w Birmingham została zaprezentowana nowa, ekologiczna, a za razem ekonomiczna seria opon adresowanych do przewoźników regionalnych oraz międzynarodowych. Mowa tutaj o oponach z Seri trzeciej, wśród których znalazły się między innymi opony Conti Hybrid LS3 na oś kierowaną oraz Conti Hybrid LD3 na oś napędową o średnicy 17,5 cala. Te dwie opony zostały opracowane dla potrzeb dystrybutorów miejskich i regionalnych i można je stosować w pojazdach do 12 ton. Opony te posiadają wydłużony czas eksploatacji, a jednocześnie pozwalają na istotne obniżenie zużycia paliwa. Kolejne opony z serii, to HS3 i HD3, które są przeznaczone do pojazdów o masie całkowitej powyżej 12 ton. Również posiadają one wysłużoną żywotność przy niższym zużyciu paliwa, a dodatkowo spełniają normy Euro 6 co oznacza, że z powodzeniem mogą być stosowane w pojazdach o często zmienianym obciążeniu. Opona HT3 o średnicy 19,5 cala są przeznaczone do naczep i przyczep. Największa z wymienionych opon - HS3, jest przełomową propozycją dla transportu ciężarowego.
Firma Yokohama zaprezentowała swoją najbardziej nowoczesną oponę przeznaczoną na oś sterowaną autokarów, stworzoną z myślą eksploatacji na autostradach. Opona ta posiada 6-żebrową konstrukcję bieżnika, która nadaje jej doskonałe parametry sterowne, a Liczba 6000 mikrorowków wzdłużnych zapewnia doskonałe odprowadzanie wody. Przy samej produkcji opony zastosowano technologię ?Zenvironment?, która zawiera w sobie nowatorską metodę mieszania składników gumy, a także nowy sposób konstrukcji bieżnika i karkasu zapewniające większą trwałość opony, dłuższe przebiegi oraz niższe zużycie paliwa.
Goodyear zaprezentował największą w swojej klasie, mierzącą 4,023 metra wysokości, przeznaczoną do górnictwa skalnego, oponę RM-4A+. Przy wymiarach 59/80 R63 i masie 5400kg monstrum to jest zdolne udźwignąć obciążenie 100 tyś. kilogramów przy prędkości do 50km/h. Przy produkcji opony zastosowano stalowy korpus i opasanie oraz wykorzystano najnowocześniejsze, zintegrowane maszyny do produkcji opon. Wykorzystano także symulacje komputerową. Mieszanka bieżnika Cycle-Max chroni oponę od nagrzewania się, a rowki niekierunkowe zostały ułożone pod dużym kątem aby zapewnić maksimum trakcji. Opona występuje w dwóch wariantach rozmiarowych : 53/80 R63 i 59/80 R63, trzech wariantach mieszanki bieżnika i dwóch głębokościach bieżnika: E3 i E4.
Hauler LT Port IND jest oponą diagonalną przeznaczoną do urządzeń portowych i wózków kontenerowych. Zastosowana przy jej produkcji technologia sprawia, że wyrób ten jest najwytrzymalszym rozwiązaniem do zastosowań w portach. Najwyższej jakości mieszanka, z której została stworzona, wydłuża okres eksploatacji opony oraz jej trwałość mechaniczna. W bieżniku zastosowano także głęboki bieżnik IND4 oraz wzmocnienia ścian bocznych zwiększających odporność na uszkodzenia mechaniczne, dając przy tym całkowite zabezpieczenia rantów felgi. Bieżnik ten nadaje się również dla górnictwa. Dostępny jest w rozmiarach 14.00-24 28PR, 16.00-25 32PR i 18.00-25 40PR.
Magnum to trójwarstwowa opona o najwyższym poziomie odporności na zużycie podczas jazdy bądź przez uszkodzenia mechaniczne. Wykonano ją z naturalnego kauczuku, który czyni oponę superelastyczną. Swoją wytrzymałość opona zawdzięcza nowoczesnej rzeźbie bieżnika, płaskiemu czołowi oraz wyprofilowanym ścianom bocznym. Solideal Magnum zapewnia wydajną pracę w najtrudniejszych warunkach. Opona jest dostępna w wersjach niebrudzącej szarej oraz do szybkiego montażu QUICK.
Extreme jest najwyższej jakości, superelastyczną oponą o wielowarstwowej konstrukcji, stworzoną z naturalnego kauczuku. Produkt ten jest na wskroś rewolucyjny. Jego konstrukcja sprawia, że środkowa część bieżnika ma stały kontakt z podłożem, dzięki czemu odczuwalne wibracje są zmniejszone o 25%, co jednocześnie zmniejsza wahania nacisku powierzchniowego na podłoże, znacznie poprawiając płynność pracy wózka. Konstrukcyjnie zredukowano także opory toczenia opony, co zmniejszyło zużycie energii o 10%. Stabilność opony jest o 20% większa od przeciętnej, podobnie jak jej żywotność. Dlatego Solideal Extreme jest idealną oponą do pracy ciągłej w dużych centrach logistycznych.
RT41 jest nową propozycją dla ładowarek (L-4) oraz wywrotek przegubowych i zgniatarek (E-4). Opona ta została stworzona z wysokiej jakości tworzy z zachowaniem sztywnych boków , dzięki czemu jest bardziej odporna na rozcięcia i pęknięcia. Poprzecznie ułożone, głębokie rozcięcia bieżnika gwarantują dobrą trakcję na błocie, żużlu czy nierównym terenie skalnym. Opona jest dostępna w rozmiarach 23.5R25, 26.5R25 i 29.5R25.
Opona rolnicza Floatation 648 TL została zaprojektowana z lekko zaokrąglonymi bokami, aby podczas pracy w polu jak najbardziej zminimalizować szkody w glebie i plonach. Diagonalna konstrukcja tej opony flotacyjnej była tworzona z myślą o udźwigu dużej pojemności ładunku. Jest ona niezastąpiona przy pracy zarówno na suchym, jak i grząskim, wymagającym terenie oraz doskonale przystosowana do warunków zarówno terenowych, jak i drogowych.
© 2024 - All Rights with Hurtopony & Seolab