Opony
MAXAM
AgriXtra XL otrzymały znak jakości "DLG Approved" przyznawany przez
Niemieckie Towarzystwo Rolnicze DLG.
Na początku września 2024 roku Niemieckie Towarzystwo Rolnicze DLG
przetestowało opony marki MAXAM - AgriXtra XL 710/70 R42 i 600/70 R30. Wynik
testu okazał się dla nich znakomity - obie otrzymały znak jakości "DLG
Approved", co jest potwierdzeniem wysokiej wartości opon rolniczych
oferowanych przez MAXAM. Testowane opony tej marki zapewniają
mniejsze zagęszczenie gleby, większe
oszczędności w zużyciu paliwa i
lepszą trakcję niż pozostałe opony biorące udział w teście.
Dzięki temu spełniają kluczowe wymagania rolników, pozwalając na zwiększenie
efektywności produkcji, przy jednoczesnej długiej i
zrównoważonej eksploatacji.
Opony AgriXtra przetestowano zarówno w terenie, jak i w warunkach
laboratoryjnych. W kategoriach "ochrona zasobów" (VF, zagęszczenie gleby),
"oszczędność paliwa" (poprawa efektywności) oraz "trakcja" (zmniejszenie
wskaźników poślizgu) uzyskały lepsze wyniki niż konkurencyjne opony w
teście.
Dla każdego producenta bardzo cenne jest to, że najwyższą jakość i wydajność jego opon potwierdzają niezależni eksperci.
Marka MAXAM Specialty Tyres, należąca do grupy SAILUN, dziesiątego co do wielkości producenta opon na świecie, nieustannie pracuje nad udoskonalaniem opon AgriXtra. Rodzina MAXAM AgriXtra przeznaczona do ciągników o dużej mocy zapewnia znaczne korzyści zarówno rolnikom, jak i środowisku. Dzięki innowacyjnej gamie VF oraz standardowym wersjom tych opon zespoły specjalistów są w stanie sprostać wyzwaniom rynkowym, opracowując produkty, które poprawiają trakcję, zmniejszają tworzenie kolein i gwarantują dużą trwałość podczas jazdy po twardych nawierzchniach. Innowacyjna i bardzo elastyczna konstrukcja radialna zapewnia oponom AgriXtra lepszą trakcję, większą ochronę gleby i znaczne oszczędności paliwa zarówno podczas jazdy po polu, jak i na drodze.
Seria opon AgriXtra została tak zaprojektowana, by chronić glebę, przenosząc jednocześnie niezbędną trakcję i moc pojazdów rolniczych o dużej mocy, takich jak ciągniki i kombajny.
Jako jedyny element łączący ciągnik z polem lub drogą, opony są kluczowe w
zapewnianiu rolnikom zwiększania zysków z gospodarstwa. AgriXtra ze
zmodyfikowaną konstrukcją radialną i karkasu umożliwiają do 40% wyższą
nośność i mogą być eksploatowane przy niższym o 40% ciśnieniu powietrza dla
danego obciążenia osi bez kompromisów w zakresie prędkości roboczej maszyny.
Technologia opon MAXAM w standardowych i nowych produktach VF nie tylko
ułatwia codzienną pracę rolnikom, ale też zapewnia długoterminowe korzyści
dla rolnictwa dzięki większej ochronie gleby (VF), zmniejszenie emisji gazów
cieplarnianych i długą żywotność opon, co pomoże w zrównoważonej ochronie
środowiska naturalnego teraz i w przyszłości.
Niezależny ośrodek badawczy DLG opiera swoje metody na najnowszych odkryciach naukowych.
Ośrodek badawczy DLG opiera swoje metody na odkryciach naukowych,
rygorystycznie używając sprawdzonych, nowoczesnych procedur testowych,
których stosowanie nadzorują eksperci z różnych branż. Opony MAXAM AgriXtra
były badane razem z oponami innych marek w dwóch rodzajach testów - na
początku kwietnia na polach uprawnych oraz w maju w warunkach
laboratoryjnych. W każdym z tych testów dokładnie rejestrowano oceniane
parametry opon. W pierwszych testach, przeprowadzonych w terenie, oceniano
siłę trakcyjną,nacisk na glebę, ślad opony lub głębokość koleiny oraz
powierzchnię kontaktu opony z glebą. W testach przeprowadzonych w warunkach
laboratoryjnych zmierzono zużycie paliwa.
Testy na polu zostały przeprowadzone na glebach piaszczysto-gliniastych z 46
punktami pamiarowymi. Zawartość wilgoci w glebie mierzono losowo, na
głębokości od 0 do 30 centymetrów wynosiła ona 38 procent. Podczas testów
zarówno opony MAXAM AgriXtra, jak i standardowe, a także ich konkurencyjne
odpowiedniki VF i standardowe, sprawdzano pod kątem powierzchni kontaktu
oraz nacisku na grunt przy różnych poziomach ciśnienia powietrza, zgodnie z
zaleceniami producenta dotyczącymi obciążenia i standardów inflacji. Aby
zapewnić powtarzalność i takie same warunki testowe dla wszystkich opon,
montowano je na ciągniku CNH Steyr 6280 o masie całkowitej 10 400 kg.
Ciągnik, z rozkładem masy 42% na przednią oś i 58% na tylną, miał napęd na
przednie koła. Ciśnienie w testowanych oponach było określone i
zweryfikowane zgodnie z zaleceniami producenta - na osi przy obciążeniu 1,3
bara i prędkości 50 km/h do pracy transportowej oraz 0,6 bara przy prędkości
10 km/h do pracy polowej.
W testach przeprowadzonych w warunkach laboratoryjnych dokładnie sprawdzano
wydajność wszystkich opon MAXAM oraz innych marek pod względem przyczepności
na twardej nawierzchni oraz zużycia paliwa. Taka metodologia testu pozwala
na badanie opon w mierzalnych, kontrolowanych i powtarzalnych warunkach
testowych, dzięki czemu można uzyskać porównywalne wyniki.
Przykład wyników testów na polu #1:
W teście sprawdzano głębokość koleiny podczas prac przy ciśnieniu w oponach 0,6 bara. Związek między powierzchnią kontaktu opony , ciśnieniem w oponie, przekłada się na głębokość śladu (głębokość koleiny). W miarę wzrostu głębokości śladu rośnie ryzyko zagęszczenia gleby i potrzeba bardziej intensywnej uprawy, aby poluzować i wyrównać ślady. Spośród sześciu testowanych opon MAXAM AgriXtra XL VF710/70R42 pozostawiła najmniejszą głębokość śladu - zaledwie 7,3 cm przy wewnętrznym ciśnieniu w oponie 0,6 bara (9 psi). Głębokości śladów konkurencyjnych opon VF710/70R42 wynosiły od 7,6 do 8,2 cm.
Przykład wyników testów na polu #2:
DLG może mierzyć ciśnienie na podłoże generowane, gdy opona przejeżdża po mierzonej powierzchni gleby, używając tzw. sond Bollinga na różnych głębokościach gleby. Na zmniejszenie głębokości ugniatania na podłoże znacząco wpływa powierzchnia kontaktu opony i powierzchnia kontaktu opony z glebą. Nacisk na podłoże jest mierzone pod oponą, gdy pojazd przejeżdża po różnych czujnikach ciśnienia umieszczonych na różnych głębokościach gleby. Testy mierzą ścisłą korelację między różnymi wynikami ciśnienia na podłoże na ustalonych głębokościach testowych - 10 cm, 20 cm i 40 cm w porównaniu do zalecanego przez producenta ciśnienia w oponach na zimno. Na ciśnienie na podłoże na głębokości 40 cm wpływa głównie wielkość powierzchni kontaktu opony. Wynik testu przeprowadzonego na polu wykazał, że opony MAXAM AgriXtra zarówno w wersji VF, jak i standardowej generowały najniższe ciśnienie kontaktowe na podłoże przy wewnętrznym ciśnieniu powietrza w oponach wynoszącym 0,6 bara (9 psi) w porównaniu z innymi testowanymi oponami. Wynik ciśnienia na podłoże był znacznie poniżej średniej wartości granicznej, wynoszącej 0,2 bara (2,9 psi), zmierzonej przez zespół DLG.
Przykład wyników testów na polu #3:
Podczas testu krzywej poślizgu, sprawdza się wpływ opony na trakcję pojazdu, podczas prac z określonym momentem obrotowym. Wyniki poślizgu obserwowane podczas testów na polu przy ciśnieniu w oponach wynoszącym 0,6 bara (9 psi) wykazały, że spośród testowanych opon tylko MAXAM AgriXtra mogły przenosić siły trakcyjne wynoszące +50 kN przy maksymalnym poślizgu wynoszącym 20%. Opony MAXAM wykazały siły trakcyjne o wartości 54,5 kN, ustanawiając punkt odniesienia przy najniższych poziomach ciśnienia w porównaniu z oponami konkurencyjnymi, które osiągały znacznie niższe siły trakcyjne, wynoszące 36,0 kN i 48,0 kN. Przy wyższym ustawieniu ciśnienia powietrza do transportu o wartości 1,3 bara (19 psi) i maksymalnym poślizgu wynoszącym 20% opony MAXAM AgriXtra uzyskiwały wyższe siły trakcyjne, przy czym AgriXtra VF dostarczały 46,0 kN, a standardowe AgriXtra zapewniały 43,0 kN siły trakcyjnej. Konkurencyjne opony w teście mieściły się znacznie poniżej wartości MAXAM, wynoszących od 27,9 kN do 36,8 kN.
Test w warunkach laboratoryjnych na stanowisku pomiarowym DLG: ocena wydajności paliwowej i zużycia paliwa.
Podczas drugiej części testu opony były sprawdzane na stanowisku pomiarowym pod kątem wydajności paliwowej poprzez kontrolowany pomiar silnika i wynikające z tego zużycie paliwa. Sprawdzano to za pomocą jednego z najnowocześniejszych na świecie dynamometrów podwoziowych z napędem na wszystkie koła. Test opon MAXAM AgriXtra przeprowadzono na tym samym ciągniku CNH Steyr 6280 przy różnych symulowanych obciążeniach i prędkościach. Waga testowa ciągnika została ustalona na 10 520 kg z rozkładem masy 4485 kg na przednią oś i 6035 kg na tylną, a symulowane obciążenie przyczepy wynosiło 29 480 kg.
© 2024 - All Rights with Hurtopony & Seolab