Opony do maszyn portowych.
Porty morskie są kluczowymi ośrodkami handlowymi i transportowymi na skalę międzynarodową. Rozwój transportu portowego odgrywa bardzo znaczącą rolę w gospodarce światowej. Obsługa portów i przeładunku materiałów wymaga zarówno specjalnego sprzętu jak i odpowiedniego wyposażenia, który charakteryzuje się szczególnymi parametrami przy tego rodzaju pracy.
Opony użytkowane w maszynach portowych są szczególnie odporne na szybkie wycieranie bieżnika podczas pracy na twardych betonowych i asfaltowych powierzchniach. Ich jakość musi gwarantować stabilność w pełni obciążonej maszyny i mieć wyjątkowo mocną konstrukcję pozwalającą na przenoszenie ładunku przy częstych i gwałtownych skrętach wykonywanych przy pełnym obciążeniu i dużej prędkości. Czołowi producenci tj. Continental, Goodyear. Michelin, Stomil Poznań czy Trelleborg aby wyjść naprzeciw operatorom maszyn pracującym w portach morskich stworzyli kompleksową ofertę opon specjalistycznych do takich pojazdów jak: wozy bramowe, podnośniki do kontenerów, ciężkie wózki widłowe oraz ciągniki i przyczepy terminalowe.
Maszyny, które muszą zapewnić jak najszybszą i jak najsprawniejszą zdolność do załadunku wymagają bardzo dobrych parametrów technicznych opon. Podczas szybkiej i dynamicznej pracy w porcie wózków, suwnic i reach stacker-ów pojazdy często skręcają i zawracają w miejscu co powoduje szybkie nagrzewanie się opon. Producent Continental opracował nową linie opon TerminalMaster V.ply zaprojektowaną tak aby zapewnić lepszą trakcję, nawet przy hamowaniu awaryjnym. Wzmocnione ściany boczne zwiększają wytrzymałość opony eliminując zwiększone koszty eksploatacyjne. Zamknięty bark gwarantuje lepszą przyczepność na każdej nawierzchni i w każdych warunkach pogodowych. Continental opracował nową mieszankę Continental Port Plus, która redukuje ilość wytwarzanego ciepła co minimalizuje zużycie i tym samym wydłuża żywotność opony.
Kolejnym innowacyjnym rozwiązaniem oferowanym przez grupę Continental są cyfrowe systemy monitorowania temperatury i ciśnienia opon. Bezpieczeństwo i wydajność stały się priorytetowymi wartościami przy tworzeniu nowych technologii. Zamontowane wewnątrz czujniki stale monitorują poziom ciśnienia i temperatury przekazując alerty do osób nadzorujących pracę pojedynczych pojazdów jak i całych flot aby umożliwić natychmiastową reakcję i podjęcie działa naprawczych tak aby uniknąć trwałych uszkodzeń opon. Dzięki takim rozwiązaniom można uniknąć nieplanowanych postojów, poprawić bezpieczeństwo i płynność pracy w portach i terminalach przeładunkowych.
Goodyear wprowadził na rynek nowy produkt – EV -4M Port Handler, charakteryzuje się nowoczesną konstrukcją radialną, która zapewnia bardziej miękką i komfortową jazdę, mniejsze zużycie bieżnika i większą trwałość opony. Goodyear zastosował innowacyjną mieszankę i głębszy bieżnik z bocznymi lamelami, które zwiększają osiągi na mokrej nawierzchni. Opony EV-4M zwiększają trakcję i skuteczność hamowania co pomaga uzyskać lepszą stabilność i sterowność sprzętu portowego.
Wśród pionierów w produkcji opon specjalistycznych znajduje się również koncern Michelin., który przedstawił oponę z serii Michelin X-Straddle 2, łączącą w sobie takie cechy jak wysoka zdolność przewozowa, szybki transport na większych dystansach oraz skuteczność. Dzięki mieszance, która jest odporna na nadmierne nafrzewanie opona osiąga wysokie prędkości, zastosowana większa ilość gumy
zwiększyła o 15% trwałość użytkową podczas pracy przy dużych obciążeniach nawet do 17 ton przy prędkości 22km/h.
Wraz ze wzrostem i rozwojem transportu producenci opon aktywnie rozwijają swoje technologie w produkcji opon specjalistycznych w tym dla coraz prężniej działającego sektora portowego.
Popularne rozmiar opony portowych to
opony przemysłowe 18.00-33
© 2024 - All Rights with Hurtopony & Seolab