Obecny poziom rozwoju przemysłu rolniczego wprowadza znaczne udogodnienia w zakresie prac polowych, obsługi maszyn, szybkości pracy. Współczesne konstrukcje kół jezdnych i ogumienia rolniczego montowanego w ciągnikach , przyczepach a także kombajnach rolniczych znacznie odbiegają od modelu konstrukcyjnego opony który był stosowany na początku lat dwudziestych. W tamtych czasach opony rolnicze były sztywne twarde i ciężkie, przez co przenosiły one swój ciężar bezpośrednio na glebę. Ugniatanie gleby było znaczne przez co niszczona była naturalna struktura podłoża, co w znacznym stopniu wpływało na jakość upraw. Udało się temu zapobiec poprzez zastosowanie opon niskociśnieniowych Opony rolnicze które są obecnie produkowane pozwalają na znaczne zmniejszenie nacisku powierzchniowego na grunt, glebę oraz na zmniejszenie ślizgu opony rolniczej przy jednoczesnym obniżeniu oporów toczenia a także zwiększeniu wytrzymałości opony na przebicia i inne uszkodzenia mechaniczne.
Konstrukcja opon rolniczych spowodowała również podział opon rolniczych na zastosowanie w zależności od zastosowań eksploatacyjnych. Rozróżniamy klasy bieżnika:
Podsumowując przy zakupie opony rolniczej każdy użytkownik powinien się zastanowić w jakich warunkach eksploatacyjnych dana opona będzie wykorzystywana . W razie wątpliwości zapraszamy do kontaktu z nami.
© 2024 - All Rights with Hurtopony & Seolab