Opony całoroczne stają się coraz bardziej popularne dlatego też niezależne stowarzyszenia ADAC zainteresowało się tą kategorią opon. Konieczność sezonowej zmiany opon może być uciążliwa i w dodatku kosztowna. Dodatkowo wielu polskich kierowców przypomina sobie o zmianie opon w ostatniej chwili. Dlatego też coraz większa część użytkoników decyduje się za zakup ogumienia wielosezonowego. Opony całoroczne to opony uniwersalne które możemy użytkować cały rok przez potrzeby ich przekładania podczas zmiany sezonu. Wygodny produkt i bardzo pomysłowym jednakże jak głosi stare powiedzenie co jest do wszytskiego jest do.... . W tym przypadku niekoniecznie tak musi być dlatego niemieckia firma ADAC postanowiła sprawdzić opony całoroczne 205/55r16. I test okazał się co najmniej zaskakujący okazało się że opony całoroczne nie są takie złe.
Rozmiar opon 205/55R16 jest jest bardzo popularnym rozmiarem opony. Ogumienie o tej wielkości możemy spotkać można w samochodach małych kompaktowych, miejskich i w autach klasy średniej oraz eleganckich limuzynach. Rozmiar ten jest stosowany jako opony do Audi A3, opony do Audi A4, opony do Audi A6, opony do ford focus, opony do ford mondeo, opony do skoda octavia, opony do seat leon, opony do Golf. Rozmiar 205/55R16 jest stosowany w oponach kategori zimowej ale także kateogri letniej i w naszym przypadku w teamcie opon całorocznych.
Testowane było 7 opon całorocznych oraz opona typowo letnia oraz typowo zimowa. Wszystkie produkty, poza oponą marki Bridgestone oraz oponą letnią, posiadały symbol M+S oraz symbol góry z płatkiem śniegu na tle górskich szczytów.
Model | Ocena ADAC | Sucha naw. | Mokra naw. | Śnieg | Lód | Komfort Jazdy | Zużycie paliwa | Eksploatacja |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Waga | 100% | 15% | 30% | 20% | 10% | 5% | 10% | 10% |
Michelin CrossClimate | O | + | + | O | + | O | + | ++ |
Vredestein Quadrac 5 | O | O | O | O | + | O | + | + |
Nokian Weatherproof | x | x | O | + | O | O | + | + |
Goodyear Vector 4 Season Gen-2 | x | x | + | + | + | O | + | + |
Pirelli Cinturato All Season | x | x | O | x | + | O | + | + |
Bridgestone A001 | - | x | O | - | O | O | O | + |
Hankook Kingery 4S H740 | - | x | - | O | O | O | + | + |
Opona letnia | - | ++ | + | - | x | bez oceny | O | bez oceny |
Opona zimowa | x | x | + | + | O | bez oceny | + | bez oceny |
Legenda Tabeli
Wygrała opona Michelin Crossclimate oraz Vredestein Quadrac 5 które uzyskały notę zadowalającą wg ADAC czyli nawet lepszą niż taką którą ma oponę typowa najsłabsza średnia opona zimowa. Oznacza to że zachowuje się w zimie podobnie jak opona zimowa. Normalna opona zimowa z wyższej pólki napewno by miała lepsze parametry od opony całorocznej w tych warunkach. Opona letnia uzyskała ocenę niedostateczną co jest logiczne opona letnia nie nadaję się do poruszania w warunkach zimowych.
Kolejne miejsca w rankingu zajęły takie opony jak Nokian Weatherproof, Goodyear Vector 4 Season Gen 2 i Pirelli Cinturato All Season, które otrzymały ocenę "niezadowalającą". Najgorzej w testach wypadły opony całoroczne Bridgestone A001 i Hankook Kinergy 4S H740 które otrzymały opone niedostateczną. Podsumowując ostatecznie biorąc pod uwage wszystkie wyniki zwycięską oponą okazał się Michelin CrossClimate i wychodzi na to że opony całoroczne też mogą mieć zadowalające wyniki
© 2024 - All Rights with Hurtopony & Seolab